Naar hoofdinhoud
Loket Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied

Mijn zaak

Wanneer u via een digitaal formulier een aanvraag of melding bij ons doet, een klacht of zienswijze indient, dan wordt in ons systeem ‘een zaak’ aangemaakt. Per e-mail of SMS wordt u hiervan op de hoogte gebracht en ontvangt u van ons het zaaknummer. Als u dit nummer in het veld hieronder invult, kunt u de voortgang van uw zaak volgen. Via een afgeschermde internetomgeving kunt u op een veilige manier informatie uitwisselen met de behandelaar van de zaak.

Eenmalige verificatiecode


Bij de eerste keer inloggen in een zaakdossier heeft u een eenmalige verificatiecode nodig. U kiest op welke wijze u de verificatiecode wilt ontvangen: per SMS of per e-mail. De code wordt automatisch naar het e-mailadres gestuurd dat is vastgelegd bij de gegevens van de aanvrager.

Contact met de behandelaar van uw zaak


Na het invullen van de code heeft u toegang tot uw zaakdossier. U kunt bijlagen toevoegen en informatie uitwisselen via de knop ‘Reageer nav deze zaak’. Klik op ‘Verstuur reactie’. De behandelaar van uw zaak ontvangt een signalering van uw reactie.

Contactgegevens wijzigen


Neemt u een zaakdossier over van een collega, dan kunt u via een verzoek’ wijzigen contactgegevens’ toegang krijgen tot het zaakdossier. Wilt u als gemachtigde toegang krijgen tot een zaakdossier, voeg dan een machtigingsformulier toe waarin de aanvrager u machtigt om toegang te krijgen. Als uw gegevens juist zijn worden de contactgegevens aangepast. U ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail. Om veiligheidsredenen behouden wij ons het recht voor om bij twijfel een verzoek te weigeren of op te schorten.

Afgesloten zaak


Is uw zaak afgesloten? Dan is het niet meer mogelijk om te reageren of een document toe te voegen. In dat geval kunt u het Contactformulier gebruiken met vermelding van het zaaknummer.